هلدینگ یاس و دروغ‌هایی که قوۀ قضاییه باطلشان کرد

هیچ پرونده‌ای ذیل نام هلدینگ یاس نه در دادسرای نظامی وجود دارد و نه در قوۀ قضاییه

11 مرداد 1403

تصویر

پایگاه رسمی محمدباقر قالیباف —

فارغ از سروصداهای زیاد رسانه‌ای، آنچه عمدتاً دربارۀ هلدینگ یاس به مخاطب گفته نمی‌شود این است که اساساً هیچ پرونده‌ای ذیل نام هلدینگ یاس نه در دادسرای نظامی وجود دارد و نه در قوۀ قضاییه. و از آن مهم‌تر اینکه محکومیت عیسی شریفی نیز هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.

ماجرا از این قرار است که دادسرای نظامی اتهامی را متوجه عیسی شریفی می‌کند و او را محکوم به ۲۰سال حبس می‌کند. با اعتراض شریفی به این حکم، قضات عالی‌رتبۀ قوۀ قضاییه رأی دادسرای نظامی را بررسی می‌کنند و رئیس محترم قوۀ قضاییه طبق مادۀ ۴۷۷ آن را خلاف بیّن شرع تشخیص می‌دهد.

دیوان عالی کشور نیز رأی دادگاه نظامی را طی حکمی به شمارۀ ۱۴۰۲۶۳۹۰۰۰۰۵۳۳۰۵۱ نقض می‌کند. با این نقض رأی دادگاه، ثابت می‌شود که شهرداری تهران هیچ جرم و تخلفی در این خصوص مرتکب نشده است.

عیسی شریفی نیز، به‌دلیل تخلف در یک معاملۀ شخصی، به چهار سال زندان محکوم می‌شود. بنابراین براساس رأی صادرشده و اسناد و مدارک متقن در دیوان عالی کشور، که سخنگوی این قوه نیز بر آن تصریح کرد، شهرداری و مدیران آن مرتکب هیچ جرم و تخلفی نشده‌اند. بنابراین روشن می‌شود موضوع تخلف عیسی شریفی اساساً هیچ ربطی به شهرداری تهران ندارد.