رئیس مجلس ترکیه، طی تماس تلفنی، حادثۀ شهادت رئیس‌جمهوری را به محمدباقر قالیباف تسلیت گفت

کورتولموش: جناب آقای رئیسی در طول دورۀ مسئولیت خود روابط با ترکیه را رشد داد

1 خرداد 1403

نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه، امروز در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برای شهادت رئیس‌جمهوری کشورمان، وزیر امورخارجه و دیگر همراهان ایشان در سانحه هوایی، ابراز همدردی کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

نعمان کورتولموش، در این تماس تلفنی، گفت:

حادثه‌ای که منجر به شهادت سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و سایر برادران شد، موجب تأثر و تأسف اینجانب شد.

اکنون با وجود اینکه به قزاقستان سفر کرده‌ام، با شما برای ابراز همدردی تماس گرفتم، زیرا شنیدن این خبر قلب مرا به درد آورد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مرحوم سیدابراهیم رئیسی حضور داشتم. جناب آقای رئیسی در طول دورۀ مسئولیت خود روابط با ترکیه را رشد داد.

شهادت رئیس‌جمهوری ایران را از طرف مجلس و ملت ترکیه به ملت ایران تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان و خانوادۀ این شهیدان آرزوی صبر دارم.

قالیباف: دولت مرحوم آقای رئیسی بر سیاست توسعۀ روابط با همسایگان تمرکز داشت

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تماس تلفنی با نهمان کورتولموش، همتای ترکیه‌ای خود، گفت:

از ابراز همدردی شما تشکر می‌کنم. تماس شما در این شرایط نشان‌دهندۀ لطف، محبت و توجه شماست، زیرا در این شرایط سخت هم شما کنار ما هستید.

غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر شهدای این سانحه سنگین است. حدود ۴۷ سال بود که با آقای رئیسی آشنایی و رفاقت داشتم و اکنون علاوه‌بر رئیس‌جمهوری، یک یار و دوست صمیمی را از دست داده‌ام که غم بزرگی است.

پیام تسلیت شما، جناب آقای اردوغان، و مقامات بلندپایۀ ترکیه در این شرایط مایۀ دلگرمی است و سبب کاهش آلام ما می‌‌شود.

دولت مرحوم آقای رئیسی بر سیاست توسعۀ روابط با همسایگان تمرکز داشت. رئیس دولت سیزدهم در این زمینه تمام توان خود را به کار برد و نقش ویژه‌ای برای ترکیه در مناسبات دوجانبه قائل بود.