۰

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو حسین آباد

 اخبار

//bayanbox.ir/view/6496534041233394231/liot.jpg
شهردار تهران در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو حسین آباد: ۴۵درصد زیرساخت های عمرانی تهران در ۱۱سال اخیر ایجاد شده /خرج کردن پول جرائم رانندگی تهرانی‌ها در جایی بجز حمل ونقل عمومی پایتخت خلاف قانون است
به لطف خدا با زحمات همکاران شاهد افتتاح ایستگاه‌ها و خطوط مترو طبق برنامه هستیم و این را لطف خداوند می‌دانیم؛ از این باب امیدوارم همه ما شکر این نعمت را با تلاش بیشتر و خدمت به مردم به جا بیاوریم تا این نعمت افزون شود.

نه تنها موضوعات شهری و کلانشهر‌ها بلکه برای به نتیجه رساندن بسیاری از موضوعات دیگر در عرصه‌های مختلف طبیعتا به بخشی از اقدامات سلبی و ایجاد محدودیت‌ها نیاز است و در بخشی هم باید یکسری اقدامات ایجابی انجام شود.

مخصوصا وقتی این بحث در مسایل جامعه و اجتماعی – آن هم در شهرهای بزرگی همچون تهران با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت – مهم‌تر است چرا که برای تصمیم گیری هر اقدام سلبی و ایجابی نیازمند یک بررسی بسیار دقیق و کار‌شناسانه است تا از کسی حقی ضایع نشود.

وی موضوع آلودگی هوا و ترافیک کور شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوعات نیازمند تدبیر از همین جنس است تا اقدامات سلبی و ایجابی را انجام دهیم؛ اما انجام این اقدامات سلبی نباید زندگی مردم را دچار مشکل کند البته که هر تصمیم سلبی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند اما این محدودیت‌ها باید منطق خودش را داشته باشد.

اینکه ما یک مرتبه تصمیم می‌گیریم تا طرح زوج و فرد را از درب منزل اجرایی کنیم و این تصمیم را ناگهان در اخبار اعلام می‌کنیم فردا صبح مردم برای تردد چه کار باید بکنند؟ آیا مشکل حمل و نقل آن‌ها را حل کرده‌ایم؟ گاهی اوقات شاهد هستیم مردم ناگزیر می‌شوند به قانون شکنی به عنوان بد‌ترین فرهنگ ممکن پناه ببرند یعنی خودمان به دست خودمان بی‌انضباطی را در شهر دیکته می‌کنیم این در حالی است که باید تدبیر دیگری بیاندیشیم.

حتما باید به اقدامات ایجابی نسبت به اقدامات سلبی حق تقدم دهیم، عنوان داشت: ورود خودرو به شهر تهران خلاف بقیه کلانشهرهای دنیا هیچ منطقی ندارد به نحوی که روزانه بیش از هزار خودرو به شهر وارد می‌شود، این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟

باید سیاست‌هایی را اعمال کنیم که اساسا تصمیمات یکباره را با منطق درست‌تر و سیاست و تدبیر صحیحی پیش ببریم تا روندی را اصلاح کنیم.

جای سوال است که در یک خانواده چند خودرو باید وجود داشته باشد؟ اگر کسی امکان مالی داشت به ازای هر عضو خانواده یک ماشین باید داشته باشد؟ ایرادی ندارد اگر امکان خرید ماشین برای تک تک اعضا را دارد هزینه آ «را هم باید از جیب خودش دهد نه از هزینه مردم مظلومی که حداقل‌ها را هم ندارند

چهار خودرو دارد از بنزین سوبسید و اتوبان‌هایی که هر متر مربعش ده‌ها میلیارد تومان برای خرید، نگهداری و ساخت هزینه داشته استفاده می‌کند و هوای شهر را آلوده می‌کند اما عوارض این خودرو در سال چقدر پرداخت می‌شود؟

این موارد حاکی از آن است که با یک برنامه مدون و روشنی کار را انجام نمی‌دهیم؛ نتیجه این می‌شود که مرتبه در شهر اعلام می‌کنیم خودرو نیاورید و در این شرایط مردم هم به تصمیمات اطمینان پیدا نمی‌کنند.

گره همه این مشکلات در آن است که ما با خرد جمعی، کار کار‌شناسی و تلاش مضاعف عمل نمی‌کنیم؛ به تعبیری ما هم باید خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم.

 

گاهی اوقات افراد تلاش می‌کنند اما این تلاش در مسیر درست نیست در مقابل ممکن است افراد تصمیم درست بگیرند اما حال کار کردن ندارند و تصمیم را به تحقق نمی‌رسانند که خروجی هر دوی این‌ها برای جامعه خسارت به دنبال دارد

مهم‌ترین کار ایجابی برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی است. بر این اساس شهرداری تهران تمام تلاش خودش را به کار بسته است تا این توسعه را محقق کند.

با اشاره به مکالمه امروز صبح خود با شهروندان در مترو تهران، عنوان داشت: بعضا مردم می‌گویند کارهای عمرانی در شهر کاهش پیدا کرده است اما در پاسخ می‌گویم از قضا در تاریخ تهران هیچ وقت شتاب کار عمرانی به اندازه الان نبوده است؛ حتی در این دوره مدیریتی کارهای عمرانی نسبت به همه تاریخ تهران سرعت بسیار بالایی داشته است.

با بیان اینکه ۴۵ درصد زیر ساخت‌های مهم عمرانی شهر در این ۱۱ سال ایجاد شده است و ما بقی در ۹۰ سال گذشته احداث شده است. هر کسی در محل خودش تعدااد پل‌ها بزرگراه‌ها تسایسات احداثات زیر ساختی خدماتی فرهنگی ورزشی تعریض‌ها و... را نگاه کند می‌تواند ببیند این پروژه‌ها در چه زمانی اتفاق افتاده است.

تن‌ها در مترو یکصد کارگاه فعال و بیش از ۲۰ هزار نفر در سه شیف کاری به صورت شبانه در حوزه کارهای عمرانی فعال هستند غیر از این پروژه‌های عمرانی متعددی هم در سطح شهر دنبال می‌کنیم که در حال انجام است.

ضمن پوزش از مردم ایستگاه حسین آباد برای ایجاد زحمت در جریان مترو

خیابان مولوی هم اکنون به کارگاه تبدیل شده است و شهروندان احساس می‌کنند در حین تردد از این خیابان، در کارگاه عمرانی هسیتند این حالکی از حجم کارهای عمرانی است که ممکن است بعضا شهروندان از نزدیک با آن برخورد نداشته باشند.

فرزندان شما در مجموعه شهرداری تهران با همه این حاشیه سازی‌هایی که صورت می‌گیرد تلاش می‌کنند. همیشه به مردم قول داده‌ام که هیچ وقت وارد حاشیه‌ها نشویم و وقتی که می‌توانیم برای سازندگی کشور بگذاریم به دنبالتخریب دیگران نرویم و واگذار کنیم به خدا

البته در جایی که باید شفاف سازی کنیم و توضیح دهیم حتما توضیح خواهیم داد اما این دغدغه اول ما نمی‌شود دغدغخ اول ما خدمت به مردم در حل مشکلات است.

کاهش سر فاصله حرکت قطار‌ها، ما یک پول حداقلی داریم دو راه پیش رو. یک راه این است که همه پول را گذاریم برای خرید واگن تا سرفاصله همه این خطور را به ۴ دقیقه برسیم حتما همه این سه چهار میلیون نفر می‌گویند قالیباف کار خیلی خوبی کرد. ولی کار اساسی و سخت‌تر آن است که حال که دانش فنی و مهم‌ترین بخش مترو ساخت تونل‌ها، ایستگاه‌ها و زیر ساخت‌ها است این بخش را دنبل کنیم

در ۲۰ سال که دولت و شهرداری یکپارچه دیده می‌شدند و دولت یکپارجه مترو را حمایت مر کیرده است ۲۵ کیلومتر مترو ساخته شده است در ۱۱ سال گذشته ۱۱۲ کیلومتر مترو جدید ساخته شده که بهره برداری می‌شود در ۵ ماه آینده نیز این رقم بالای ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد و سر جمع شهر به ۲۷۰ کیلومتر مترو می‌رسد.

این بخش سخت کار را ما به جان خریدیم ممکن است مردم هم نبینند اما خداوند می‌بیند. البته شهروندان هم وقتی توضیح می‌دهیم می‌گویند حق با شما است خرید واگن و انداختن و چرخیدنش کار سوپر مارکت است سانتی متر سانتی متر این خاک و سنگ را کندن

این ایستگاه ۳۰ متر و ایستگاه تجریش ۷۰ متر زیر زمین است گاهی اوقات زمین به حدی ریزش دارد که میلی متری باید جلو برویم.

با اشاره به جلسه روز گذشته خود با نمایندگان مجلس، عنوان داشت: قبول داریم دولت مشکلات دارد و بخشی از بودجه‌های دولت تحقق پیدا نمی‌کند اما حرف ما این است که حداقل به هر درصدی که به بقیه بخش‌ها داده می‌شود، به حمل و نقل هم داده شود. اگر بودجه ۳۰ یا ۵۰ درصد تحقق پیدا می‌کند، به‌‌ همان میزان سهم مترو تهران هم داده شود؛ ما بیش از این توقع نداریم

جایی که گله مندیم اینجا هم خواهش من از دوستان در دولت و هم خواهش از مراجع نظارتی و مسئولان همچون مجلس شورای اسلای، دیوان محاسبات، ُازمان بازرسی کل کشور است

بخشی از قوانین و مقررات قطعی وجود دارد که آن درآمد طبق قانون متعلق به حوزه حملو نقل شهرداری تهران است و آن پول قطعی وصول می‌شود و به خزانه دولت زیخته می‌شود و صرف و خرج آن در هر کجای دیگر خلاف قانون است. این پول را هم خود ما به خزانه واریز می‌کنیم باید به مجموعه حمل و نقل برگردد اما متاسفانه بر نمی‌گردد

این خلاف مقررات و قانون است

 

الان جرایم راهنمایی و رانندگی در این شهر مردم جریمه‌ای پرداخت یم کنند قانون تصویب شده است جریمه حمل و نقل به خزانه که ریخته می‌شود باید برای خدمت به‌‌ همان مردم صرف موضوع حمل ونقل شود.‌‌ همان مردمی که در ترافیک می‌مانند و باید آلودگی هوا را تحمل کنند از این جرایم ۶۰ درصد باید به شهرداری داده شود و ۴۰ درصد به نیروی انتظامی. مردم جریمه‌های خودشان را پرداخت می‌کنند اما بر نمی‌گردد تا در شهر هزینه شود این پول کجا می‌رود؟

خطاب به اعضای شورای شهر، این حتما مربوط به شهر است.

صندوق ذخیره ارزی یک روالی دارد و در آن پول هم وجود دارد همانطور که بعضا وزارتخانه‌های دولتی از مسیر قانونی خودش پول را از صندوق ذخیره برداشت می‌کنند

در بعضی از وزارتخانه‌ها بجا و به حق از صندوق ذخیره ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری‌های مهم در موضوعاتی مهم برای مردم برداشت شده است. ما یان کار خوب را قبول داریم چجطور می‌شود این پرداخت انجام شود‌‌ همان قانون تصویب می‌کند که ۱. ۲ میلیارد دلار هب مترو تهران برای وان داده شود اما سه چهار سال می‌ماند و پرداخت نمی‌کنند انی پول وجود دارد ما به این می‌گوییم قانون شکنی و رفتار سیاسی

نتیحه این می‌شود اگر این پول بیاید در کمتر از یک سال همین خط سه که الان سر فاصله حرکت قطار‌ها به ۱۵ دقیقه رسده است مردم بیشتر از ۴ دقیقه نخواهند ایستاد.

اگر امروز نزدیک به ۴ میلیون مسافر جا به جا می‌کنیم طی یک سال به هشت میلیون مسافر در روز می‌رسد. یعنی ما می‌توانیم به مردم بگوییم زوج وفرد را هر روز اعمال می‌کنیم از مترو استفاده کنید.

ابلیغ در استفاده حمل و نقل عمومی یعنی چه الان سه قطار می‌آید مردم نمی‌وانند سوار شوند مردم استفاده می‌کنند ما نمی‌توانیم سرویس دهیم

چه کسی است در ایستگاه کمتر از ۵ دقیقه بایستید اما وقتی ۳۰ دقیقه باید بایستید از خودروی شخصی خود استفاده می‌کند.

بنده در شهردار تهران مسئول هستم که با تمام قوت و قدرت همه تعهدات خودمان عمل کرده و لحظه‌ای در توسعه حمل نقل معطل نکنیم اولویت در ایجاد زیر ساخت‌ها همپای آن در توسعه واگن سازی

امسال خطوط شش و هفت مترو تکمیل شده و مترو تهران در طرح جامع خودش برای هفت خط شهری به پایان میر سد و خط مترو حرم حضرت امام تا فرودگاه حضرت امام (ره) نیز به طول بیش از ۲۰ کیلومتر تکمیل خواهد شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی