۰

حاشیه مراسم آغاز به کار رسمی کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک

 اخبار

http://bayanbox.ir/view/2735567853176350615/0525.jpg

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران امروز ٢٧ تیرماه در حاشیه مراسم آغاز به کار رسمی کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و در جمع خبرنگاران گفت: امروزه ترافیک دغدغه اصلی شهروندان است. هر سال نیم میلون خودروی جدید وارد تهران می شود که توسعه بزرگراه ها و اتوبان ها برای همه این خودروها نه امکان پذیر است، نه منطقی و تنها در این میان باید برای حل معضل ترافیک توسعه خطوط مترو و BRT را با جدیت دنبال کنیم.

 

وی افزود: شاید روزهای اول که مردم BRT را نمی شناختند، می گفتند که این خطوط چرا ساخته می شوند و مسیر تردد برای خودروهای شخصی محدود می شود، اما اگر امروز از تمام کسانی که با BRT سفرکنند، سوال کنید می بینید که رضایت دارند.

 

شهردار تهران تصریح کرد: در بزرگراه شهید چمران نیز به رغم این که ما اعتقاد نداریم برای احداث مسیر BRT و توسعه حمل و نقل عمومی خط عبوری را به معابر اضافه کنیم، اما در هر صورت در این بزرگراه  ما تعریض نیز داشته ایم و دو لاین به این بزرگراه اضافه شده و دیگر کسی نمی تواند بگوید که مسیر تردد خودروهای شخصی محدود شده است.

 

دکتر قالیباف از احداث ١٠ خط BRT بر اساس برنامه ٥ ساله حوزه حمل و نقل خبر داد و گفت: خط ٤ BRT تا ترمینال جنوب ادامه می یابد و این خطوط  با خطوط ١ و ٢ اتوبوس های تندرو تقاطع دارد و همچنین از مجاورت چند  ایستگاه مترو نیز گذر می کند که به این وسیله امکان دسترسی مردم را علاوه بر مسیر شمال و جنوب شهر به سایر نقاط نیز تسهیل می کند. همچنین خطوط مکملی نیز به صورت محلی برای افزایش دسترسی ها به این خط تعریف شده تا شهروندان بتوانند به راحتی خود را به چهارمین خط اتوبوس های تندرو برسانند و از این خط استفاده کنند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که «پیش بینی می شد با ساخت تونل توحید شاهد تسهیل ترددها در این مسیر باشیم، اما آن طور که باید وشاید ترافیک تسهیل نشده است» گفت: این منطق درستی نیست که اگر تونلی در جایی افتتاح شد باید ترافیک در آنجا به حداقل ممکن برسد، وقتی ما سالانه شاهد ورود ٥٠٠ هزار خودروی جدید به شهر هستیم، ایجاد معابر جدید مشکلی را رفع نمی کند، بلکه سبب افزایش تردد ها و تقاضای سفر می شود و در نهایت باز هم ترافیک افزایش می یابد.

 

شهردار کلانشهر تهران ادامه داد: کسانی که می خواستند قبلاً به سمت فرودگاه امام(ره) و نقاط جنوبی شهر بروند، اگر زمانی یک تا یک ساعت و ربع سفرشان زمان می برد، امروز در عرض ٤٠ دقیقه می توانند به مقصد برسند و دسترسی برای شهروندان تسهیل شده است.

 

دکتر قالیباف در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد تغییر و تحولات در مجموعه تاکسیرانی و ارتقای خدمات رسانی تاکسیرانی تصریح کرد:  در هیچ جای دنیا تاکسی را جزء حمل و نقل عمومی نمی دانند، ولی در ایران چون قانون حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی را به عنوان حمل و نقل عمومی تعریف کرده است طبیعتاً از قانون پیروی می کنیم. ما معتقدیم که تاکسیرانی باید نقش پشتیبان را ایفا کند و شهروندان را به ایستگاههای مترو یا اتوبوس برساند و به صورت خطی و یا به صورت از مبدا تا مقصد عمل کنند که در این راستا برنامه های مختلفی در دستور کار است و تحولی جدی در حوزه تاکسیرانی در حال شکل گیری است. مخصوصا که در قانون حمل و نقل عمومی شهرداری را مسئول ساماندهی تاکسی ها و آژانسها کرده اند که که فعالیتهای مناسبی در این خصوص انجام خواهد شد.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی